במידה ורוצים להגן על יישוב, על בית, על עסק או על אדם- בכל מקרה יש חשיבות גדולה מאוד לבחירת המאבטחים המתאימים ביותר לצורך כך. בחירה נכונה של כח האדם אשר ישמש לאבטחה עשוי לספק לכם הרבה מאוד שקט נפשי. איך נדע על מי כדאי לסמוך, וכיצד ניתן לבחור מאבטחים אשר יבצעו את עבודתם על הצד הטוב ביותר? להלן מספר קריטריונים שכדאי לשים אליהם לב.

עבר וקורות חיים

אחד הדברים שחשוב ביותר לבדוק לגבי כל מאבטח הינו העבר שלו. יש לוודא כי לכל מאבטח שבשירותיו נבחר להשתמש יש עבר ללא דופי, וכי מעולם לא היה לו רישום פלילי במשטרה. כדאי לפנות לחברה שמעסיקה אך ורק מאבטחים אשר עברו בדיקות יושר רשמיות על ידי המשטרה.
בנוסף לכך, ניתן לבחון את שירותו הצבאי של המאבטח לשם בדיקת יכולותיו בתחום האבטחה. כדאי להעדיף מאבטחים ששירתו ביחידות שדה מובחרות בצבא, רצוי בעלי ניסיון פיקודי. השירות הצבאי עשוי להעיד על כישוריו הגופניים של אותו מאבטח, כמו גם על אופיו ועל יכולתו הניהולית. לכן, חלק זה בקורות החיים ממלא תפקיד חשוב בבחירת המאבטח המתאים.
banner4

הסמכות והכשרות

גם אדם ישר, שהינו בעל רקע קרבי ופיקודי בצבא, אינו הופך למאבטח טוב באופן אוטומטי- מאבטחים עוברים, על פי רוב, קורסים שונים שנועדו להכשירם לתפקיד. כדאי לבדוק את איכות הקורס שעבר אותו מאבטח, ולוודא כי הוא מקיף מספיק. הקורס אמור לכלול תכנים הנוגעים לחוק, לנהלי בטיחות, לשימוש בסוגים שונים של כלי נשק ועוד. יש לוודא כי הקורס שעבר המאבטח כלל גם התנסויות מעשיות בנוסף ללימוד התיאורטי, כך שניתן יהיה לוודא כי המאבטח יהיה מוכן לכל מצב בעת ביצוע תפקידו.

בחירה בשירות מקצועי ואמין

יש לא מעט חברות אבטחה הפועלות כיום בארץ, אך חשוב לברור ביניהן בקפידה. כדאי לפנות אך ורק אל חברה אמינה, מקצועית ובעלת מוניטין והמלצות בתחום. כך, נוכל להיות בטוחים כי כל המאבטחים המועסקים בחברה הינם אנשים איכותיים ומנוסים, אשר עברו הכשרה מקיפה די הצורך על מנת לבצע את עבודתם על הצד הטוב ביותר.