אחת הבעיות שמתעוררות בכל משרד באשר הוא, בין אם מדובר על משרד בן חדר אחד ובין אם בבניין משרדים בן מאות חדרים היא בעיית הניקיון. כל בעל משרד או מנהל משרדים מודע לבעייתיות הרבה ולצורך התמידי לשמור על חזות נקייה ומסודרת בכל עת. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שסביבת עבודה נקייה ומסודרת מובילה לתפוקה רבה יותר, לסדר מחשבתי מצד העובדים ולתהליכי עבודה יעילים יותר. הקשר בין סביבת העבודה לאיכות העבודה הוכח במאות מחקרים קליניים וכבר אינו מוטל בספק.

נקודה נוספת שיש לתת עליה את הדעת בנושא היא הרושם הנוצר בעיני המבקרים במשרדים. אין תחליף לרושם ראשוני ולא מעט עסקאות חשובות נפלו בדיוק על הסעיף הזה. לא תמיד האדם המתרשם יכול לתאר במילים מדוע האווירה במשרד בו ביקר עוררה בו תחושות לא נעימות, אבל עליכם להבין שאחד הדברים הבסיסיים ביותר שיכולים להטות את דעתו של אדם לכאן או לכאן היא מידת הסדר והניקיון השוררת במשרד שלכם. מספיק שהפח יהיה מלא ולא מרוקן, שעל הרצפה יתנוססו שובלים של צבע בגלל כיסא סורר, שהשולחנות לא יהיו מיושרים או שמרוב ניירות לא ניתן יהיה לראות את האדם מאחורי השולחן וכבר תתגבש בראשו של המבקר דעה שלילית ביותר על ההתנהלות הכללית של המשרד.

ההבדל בין חברת ניקיון משרדים לבין עובדי ניקיון פרטיים

בעלי ומנהלי משרדים רבים מתלבטים לרב בין אפשרות של העסקת מנקים פרטיים לבין האפשרות של העסקת חברות ניקיון משרדים. ישנה אמונה מוטעית שדוגלת בכך שעובדים פרטיים הם איכותיים יותר ויסודיים יותר, כיוון שהם יותר מחויבים למקום העבודה שלהם וללקוח. למעשה ההפך הוא הנכון. עובדים פרטיים הם לרוב פחות מסורים למקצוע. לעתים קרובות מדובר על סטודנטים או סטודנטיות שמעוניינים להשלים הכנסה ולנצל את שעות הפנאי שלהם לעבודה ולא באנשי מקצוע של ממש. גם בתחום הניקיון ישנה חשיבות למקצועיות, לוותק ולניסיון.

כאשר אתם מזמינים חברת ניקיון משרדים מקצועית, אתם יכולים להיות בטוחים שאנשי המקצוע שיישלחו למשרד שלכם, עוסקים באופן בלעדי בניקיון משרדים ולפיכך איכות העבודה שלהם תהיה גבוהה יותר. יתרה מכך, במידה ותגיעו לכדי חוסר הסכמה, חילוקי דעות או קונפליקט עם עובד עצמאי, במקרה הגרוע ביותר דרכיכם יתפצלו ויותר לא תעבדו יחד. עם זאת, במידה ותגיעו לכדי חילוקי דעות עם עובד של חברת ניקיון, עובד הניקיון מודע לעובדה שהמשרה שלו בסכנה באופן כללי שכן את כל עבודות הניקיון הוא משיג באמצעות החברה בה הוא פועל כשכיר. אי לכך, כפי שאתם ודאי יודעים או כפי ששמתם לב בעבר, עובדי ניקיון של חברה מקצועית לניקיון משרדים לא מגיעים לשלב הקונפליקט.

יש לכם עם מי לדבר

בניגוד לעובדים פרטיים שיכולים לבוא בדרישות, להודיע בהתרעה קצרה כי אינם מגיעים לעבודה או בקיצור להתנהג בכל אופן העולה על רוחם, לחברות ניקיון משרדים יש מוניטין שחשוב להן מאוד לשמור עליו. אי לכך, בכל חברה כזו ישנו מוקד שירות לקוחות שכל תפקידו הוא לדאוג לכך שתהיו מרוצים. במידה ועובדי הניקיון הקבועים לא יכולים להגיע לעבודה מסיבה זו או אחרת, אל דאגה – מיד יישלחו עובדים אחרים במקומם. התגלעו חילוקי דעות עם אחד מהעובדים? אין צורך לתקשר אתו ישירות. יש לדווח עליו למחלקת שירות הלקוחות והם יחליפו אותו באחר תוך זמן קצר במיוחד.

וכל זאת מבלי להזכיר במילה את איכות הניקיון, את החיסכון הניכר בעלויות ואת העובדה שבכל הנוגע לחברות ניקיון משרדים מקצועיות, אתם יודעים תמיד שיש לכם על מי לסמוך, מה שלא בהכרח ניתן לכתוב על עובדי ניקיון עצמאיים.