שירותי ניקיון למשרד הינם חלק אלמנטארי מהתנהלותם של עסקים, אשר מחושבים בהוצאות השוטפות. כפועל יוצא מכך, חשוב להבין במדויק כמה עולים שירותים אלו, מה הם כוללים, וכיצד הם מייעלים את ההתנהלות הפיננסית של העסק ותורמים לחיסכון בהוצאותיו. כמו כן, היכרות עם עלויות של שירותי ניקיון למשרדים, תאפשר לכם להשוות מחירים בין החברות השונות ולבחור בספק המקצועי והכדאי ביותר.

כיצד מחושבות עלויות שירותי ניקיון

ראשית, עליכם לדעת כי עלויות שירותי הניקיון אינן אחידות, ומשתנות בהתאם להיקף ולטיב השירות המבוקש:

· גודל המשרד – מחיר שירות הניקיון נקבע בהתאם לגודל המשרד, אשר מכתיב את שעות העבודה ואת כמות העובדים הנדרשים.

· טיב העבודה – העלות נקבעת גם על פי טיב העבודה השוטפת. למשל, האם מדובר בניקוי כללי שמבוסס ברובו על טאטוא, שטיפה, שאיבת שטיחים וניקוי חדרי שירותים, או שיש צורך גם בניקוי יומיומי של חלונות, מחשבים וציוד אלקטרוני, שטיפת כלים וניקוי אבק מארונות.

· תדירות השירות – יש חברות הנדרשות לשירותי ניקיון פעם או פעמיים בשבוע, ואחרות בכל יום או יומיים או אפילו לעובד קבוע במשרד. מובן שתדירות העבודה משפיעה על עלות שירותי הניקיון.

מה נכלל בעלויות שירותי ניקיון

מעבר לבדיקת טיב והיקף השירות הנדרש למשר, יש לברר גם מה נכלל בשירותי חברת הניקיון:

· ציוד וחומרים – מרבית חברות הניקיון מספקות ללקוחותיהן ציוד, חומרי ניקוי ומוצרי טואלטיקה כמו נייר טואלט וסבונים. הציוד והחומרים הללו נכללים על פי רוב בהצעת המחיר. יחד עם זאת, חשוב לברר אודות איכות הציוד והחומרים המסופקים, ולוודא כי הם ידידותיים לסביבה. כמו כן, אם אתם מעוניינים לספק בעצמכם את הציודים עליכם לברר האם יופחתו בשל כך העלויות, אף שבמרבית המקרים עדיף לקבלם מהחברה שרוכשת אותם במחירים מוזלים.

· שירותים מיוחדים – במידה והינכם נדרשים לשירותים מיוחדים, כמו ניקוי חלונות בגובה או פוליש ווקס, חשוב לברר כמה יעלה לכם השירות. יש לציין כי חברות ניקוי רבות פעולות גם בתחומי הניהול ואחזקת המבנים ובשמירה ואבטחה, ושבדרך כלל רכישת שירותים אלו בחבילה אחת מוזילה את העלויות.

· הצעת מחיר מפורטת – בכל מקרה, חשוב לקבל מחברת הניקיון הצעת מחיר המפרטת בנפרד עלויות של כל סוג עבודה, כגון ניקוי משרד, ניקוי חדר מדרגות, ניקוי חלונות, שטיחים וספות.

בשורה התחתונה

חברות הניקיון השונות נבדלות זו מזו בעלויותיהן, וחשוב לערוך סקר שוק בטרם הבחירה באחת. יחד עם זאת, עדיף לשלם יותר עבור חברה מקצועית, אמינה ויעלה, מאשר לשלם פחות עבור שירותים חובבניים שלא יעמדו בדרשותיכם, ועלולים בסופו של דבר לעלות לכם ביוקר.