גם אתם מרגישים משועבדים לניקיון הבית? מרגישים שמדובר במשימה סיזיפית שלעולם אינה נגמרת ותוצאותיה אינן ניכרות בשטח? אם כך, סביר להניח שמפלצת הניקיון היא פרי יצירתכם בלבד, מפני שניתן בהחלט לנקות את הבית באופן יעיל, שיטתי ומהיר. למעשה, עומדות בפניכם שתי אפשרויות – או שתשחררו את כל מה שחשבתם על מלאכה זו ותפתחו דף חדש כמתחילים בתחום, או שתבינו שניקיון בית זה לא בשבילכם ותפנו לקבלת שירותי ניקיון מקצועיים.

מתחילים בתוכנית עבודה מסודרת

אולי תתפלאו לשמוע, אך הדרך הנכונה להתייחס לעבודות ניקיון הבית היא כמו בכל פרויקט אחר, כלומר להתחיל בהכנת תוכנית עבודה. לכן, לפני שאתם מתחילים לנקות סירקו את מצבו הכללי של הבית, ולאחר מכן הכינו כוס קפה, שבו בפינה נקייה יחסית עם עט ודף, וציינו את מטרת הניקיון. כלומר, האם מדובר בניקיון מהיר ושיטתי, יסודי ומלא, מטלות רגילות או מיוחדות, ניקיון לקראת אורחים או כל מטרה אחרת. עכשיו, הכינו רשימה מסודרת של המטלות שיש לבצע, עם יעדי זמנים מוגדרים לכלל המשימות ושל כל משימה בנפרד. קחו נשימה עמוקה ושלוק אחרון מהקפה, וצאו לדרך.

קודם כל סדר כללי

לפני שאתם נכנסים לפרטים הקטנים, התחילו בניקיון כללי של הבית באופן יעיל ומהיר. לדוגמא, סדרו וקפלו ערימות כביסה, סדרו את מצעי המיטות והכריות בסלון, הכניסו כלים למדיח ורוקנו את פח האשפה. כך תקבלו בתור התחלה בית מסודר ומאורגן, שגם יקל על מלאכת הניקיון וגם יעניק לכם תחושה נעימה ואנושית יותר. לאחר מכן, הכינו באופן מאורגן ומורכז בארגז או בגיגית את כל אמצעי הניקוי הנדרשים, כמו שואב אבק, מטאטא, כפפות, מגב, יעה , דלי, מטליות וחומרי ניקיון שונים.

סדר פעולות הניקיון

את פעולות הניקיון יש להתחיל בכל חדר, מחלקיו העליונים כלפי מטה, כך שלא תצטרכו לבצע פעמיים את העבודות. כמו כן, מומלץ להתחיל מהסלון, לעבור למטבח, להמשיך לחדרי השינה ולסיים בחדרי האמבטיה, השירותים והמרפסות. מתחילים בניקוי יבש המבוצע בעזרת מברשת, מטלית, מטאטא או שואב אבק, שכולל בין היתר הסרת אבק ולכלוך ממדפים, אהילים, שולחנות, תריסים, ריפודים, שטיחים ורצפות. לאחר מכן, עוברים לניקוי רטוב באמצעות סמרטוטים, מי שטיפה וחומרי ניקיון שונים, ומטפלים בשולחנות, כיסאות, חלונות, תריסים, פאנלים, מדפים ומשטח השיש במטבח. אגב, לפני שטיפת רצפות הבית יש להרים ראשית את כל החפצים שמפריעים. את העבודות כדאי לבצע עם מוסיקה טובה ברקע, ולהשאיר בסיומן גם מעט זמן למנוחה לפני שאתם ממשיכים בשגרת יומכם.