אבטחת מוסדות חינוך

שירותי אבטחה ושמירה למוסדות חינוך

חברת אופק מספקת שירותי אבטחה מקיפים למוסדות חינוך: מגני ילדים ובתי ספר ועד למכללות ואוניברסיטאות. אנו פועלים בהתאם להנחיות המשטרה והרשויות המקומיות ומעסיקים אך ורק מאבטחים שעברו קורס מאבטחים במוסדות חינוך. מאבטחים אלה עוברים ריאיון ומבחן אישיות בנוסף לאימוני האבטחה והנשק, וכך אתם יכולים להיות בטוחים שהאנשים הנכונים שומרים על התלמידים והתלמידות. מאבטחים במוסדות חינוך נמצאים במגע עם ילדים ובני נוער, כמו גם מבוגרים, ולכן יש לוודא שמי שמגיע לעמדה זו, יהיו האנשים המתאימים ביותר לתפקיד.

מה כוללת העבודה כמאבטחים במוסדות החינוך?

לפי חוזר מנכ"ל, למאבטחים במוסדות חינוך יש שלושה תפקידים מרכזיים:

  1. אבטחת של התלמידים, המורים ואנשי צוות אחרים הנמצאים במקום, ולאפשר התנהלות לימודים סדירה.
  2. הגנה על התלמידים ואנשי הצוות מגורמים פליליים וגורמי פעילות חבלנית שמעוניינים להיכנס לבית הספר. המטרה היא לשמור על שלומם של התלמידים ואנשי הצוות שנמצאים בתוך שטח בית הספר, לאורך יום הלימודים.
  3. מניעת כניסת זרים. חלק מרכזי מעבודת המאבטחים.

מעבר לשלוש המטרות האלה, לשומר יכולים להיות תפקידים נוספים/ לדוגמא, שומרים העומדים בשער של גני תלמידים צריכים לוודא שהילדים לא יוצאים מהשער ללא ליווי מבוגר (איש צוות או הורה) במהלך יום הלימודים. בין תפקידים של מאבטחים במוסדות חינוך:

  1. סריקות לפני, במהלך ואחרי יום הלימודים לגילוי חפצים חשודים או אנשים חשודים שנכנסו לשטח מוסד הלימוד.
  2. עמידה בשער במהלך רוב שעות היום כדי למנוע הגעה של גורמים חשודים או זרים.
  3. ניהול קשר שוטף עם כוחות הביטחון, בין אם מדובר במשטרה או בקב"ט הישוב.
  4. יזום ומתן מענה לביקורות פתע.

מה כולל קורס אבטחה לאבטחת מוסדות חינוך?

כאמור, בגלל האופי הרגיש של התפקיד והקרבה לילדים ובני נוער, יש צורך בתעודת יושר ובמבחן אישיות כדי להתקבל לקורס מאבטחים למוסדות חינוך. בנוסף, על המאבטח לסיים בהצלחה הכשרה בת שישה ימים המיועדת למאבטחים במוסדות חינוך. בנוסף להכשרה זו, על המאבטחים לעבור מטווח, ולעבור אימוני ירי במטווח לפחות פעמיים בשנה. עם כניסתם לתפקיד, המאבטחים עוברים שיחה ולעיתים הכשרה מטעם הגוף האחראי על ביטחון מוסד הלימודים. לרוב מדובר בנציגים של המשטרה או של הרשות המקומית.

שירותי אבטחה באירועים רבי משתתפים

רוב בתי הספר מארחים מספר פעמים בשנה אירועים רבי משתתפים: מסיבות סיום, טקסי זיכרון, מופעים, הרצאות ועוד. אירועים אלה לרוב כוללים מאות ולעיתים אפילו אלפי משתתפים. חברת אופק מספקת שירותי אבטחה גם לאירועים אלו. אנחנו נספק מאבטחים וגם סדרנים במידת הצורך.

איך לבחור חברת אבטחה למוסדות חינוך בצורה נכונה?

הבחירה בחברת אבטחה עבור מוסד חינוך היא חשובה מאין כמוה. בית הספר, מעבר להיותו מרכז חינוכי, הוא המקום בו הילדים מבלים את מרבית שעות היום. ההורים מפקידים את ילדיהם בבית הספר, וסומכים על כך שהילדים יחזרו אליהם בריאים ושלמים. בשל כך, כאשר בוחרים חברת אבטחה אסור לקחת סיכונים מיותרים, ויש לבצע כל צעד הכרחי כדי להבטיח שהילדים יחזרו הביתה בשלום.
כל מאבטח נדרש לגלות אחריות רבה, על אחת כמה וכמה מאבטח של מוסד חינוך שתפקידו לשמור על ביטחונם של ילדים חסרי אונים. בשל החשיבות הרבה של תפקיד זה, מדינת ישראל חוקקה מספר חוקים מחמירים ותקנות לגבי אבטחת מוסדות חינוך. חוקים אלו נועדו להבטיח כי אנשי המקצוע המתנהלים מול הילדים, יהיו אלו שנוכל לסמוך עליהם בעיניים עצומות.
בבואכם לבחור חברת אבטחה למוסד חינוכי, אתם עלולים להתבלבל מול שפע האפשרויות העומדות בפניכם. בדיוק בשביל זה החלטנו לאסוף עבורכם את המידע הרלוונטי ביותר, זה שיעזור לכם להבין לעומק איך לבחור נכון חברת אבטחה למוסדות חינוך.

היכרות עם ההנחיות של משרד החינוך

ראשית, כדאי לדעת שאתם ממש לא צריכים להמציא בעצמכם תקנות כאלו ואחרות עבור חברת האבטחה. למשרד החינוך יש את הכלים להנחות את צוותי ההוראה וההנהלה באופן כזה שיאפשר לכם להבין טוב יותר מי מתאים לשמש כמאבטח במוסד חינוך.
שימו לב כי ההנחיות של משרד החינוך הן חד משמעיות בנושא הזה. מי שיכול לשמש בתור מאבטח במוסד חינוכי הוא מי שעבר את ההכשרה המתאימה לכך, וקיבל את התעודות הרלוונטיות ממשרד החינוך. אם אתם מזמינים מאבטח העובד תחת המטריה של חברת אבטחה גדולה יותר, אתם יכולים לסמוך על אותה חברה כי גם היא ביצעה את הבדיקות הנדרשות – בדיקות שמטרתן להבטיח כי אכן מדובר על איש מקצוע שניתן לסמוך עליו.
זכרו כי על המאבטחים העוסקים בתחום לאורך שנים מוטלת החובה לחדש את תעודת המאבטח שלהם אחת לתקופה מוגדרת. כך שגם במובן הזה, המערכת נותנת לכם את הכלים הראשוניים לסנן את המועמדים המתאימים ביותר.

תעודת יושר מהמשטרה

בחינה של אנשי מקצוע הבאים במגע עם תלמידים היא תמיד בחירה מורכבת. אין מנהל שהיה רוצה לגלות תחת המשמרת שלו, כי מתרחשים אירועים חמורים כאלו ואחרים. בדיוק בגללל זה אתם יכולים לדרוש מאמבטח שיציג בפניכם תעודת יושר ממשטרת ישראל. כך תוכלו להיות בטוחים כי מדובר במאבטח בעל עבר נקי, כזה שלא הייתם חוששים להפקיד בידיו את הדבר החשוב ביותר בעולם, הלא הם הילדים.

ערכו מפגש ותיאום ציפיות עם המאבטח

כמו שלא יעלה על הדעת להעסיק מחנכת כיתה בלי לקיים איתה ריאיון עבודה, כך גם במקרה של אבטחת מוסדות חינוך. עליכם לערוך ראיון עם המאבטח לפני שאתם מקבלים אותו לעבודה.
חשוב מאוד לא לדלג על השלב הזה ולא לבחור מאבטח רק על פי המלצות מגוגל. האמינו לנו, ריאיון מקיף שבו תוכלו לבחון לעומק את המועמד לתפקיד, יאפשר לכם להיות בראש שקט שעשיתם את הבחירה הנכונה. בדקו מה הרקע המקצועי והניסיון הרלוונטי של המאבטח, ובררו האם הוא איבטח בעבר מוסדות חינוך. לצד הניסיון המקצועי שלו, יש לבדוק מהם יחסי האנוש של המאבטח. זכרו שעליו לאבטח ילדים, ולכן רצוי לבחור באיש מקצוע נעים, חייכן, שישרה אווירה טובה במוסד החינוך. בהצלחה!

עוד בסל השירותים של החטיבה המקצועית

צרו איתנו קשר
דברו איתנו דילוג לתוכן