כל מה שאנחנו מכניסים לגוף שלנו טומן בחובו השלכות חיוביות ושליליות רבות.

אסור לזלזל בהשלכות האלה, ובעיקר כשמדובר בכל הקשור למזון המיוצר במפעל. משרד הבריאות כולל תקנון מפורט והנחיות רבות בדבר איך צריך לשמור על הניקיון במפעל ועל מה חובה להקפיד. אנחנו בחברת אופק ממליצים להחזיק מנקה או צוות מנקים צמוד, שכל מטרתו המקצועית היא לנקות את המפעל – מהדברים הגדולים ביותר ועד לפינות הנסתרות. רק כך שומרים על רמת ניקיון גבוהה והרמה הנדרשת בפועל. אם אתם רוצים לשמור על מפעל נקי, בריאותי, סטרילי ושכל פרמטר בו יתוחזק וינוהל ברמה דקדקנית ובלתי מתפשרת, אנחנו מספקים שירות ניקיון מפעלים על ידי צוות מהימן ומנוסה ונשמח לעמוד לשירותכם.

תקן GMP לתנאי ייצור נאותים

התקן הבינלאומי, שאומץ על ידי מדינות רבות ובכללותן גם משרד הבריאות ומדינת ישראל, נחקק על מנת להבטיח את בריאותו של הצרכן.

מיותר לציין שמזון שמיוצר במפעל הוא מוצר עדין מהרגיל, ולמעשה אין זו סביבתו הטבעית. מסיבה זאת ומסיבות אחרות, חשוב מאוד להקפיד על תנאים נאותים וסטריליים ליצור מזון.

חברת אופק מכשירה בצורה קפדנית את כל העובדים שלה ויש מאחורינו כבר 20 שנות ניסיון בכל הקשור לשירותי ניקיון מפעלים.

משרד הבריאות מקיים ביקורות תקופתיות במפעלים, ועל מנת לעמוד בביקורות ולא לעמוד בפני סגירה זמנית או תמידית, חשוב לשמור על רמת ניקיון גבוהה.

בדיוק בגלל שבריאות הצרכן עומדת על הכף ובנוסף גם עתיד המפעל עצמו, כדאי לשכור צוות ניקיון ייעודי ומיומן שיקפיד בכל שעה ביום לשמור על הסטנדרטים הגבוהים ביותר.

בשנת 2016 מפעל "תלמה" הגדול עמד בפני בעיה קשה לאחר שהפר את תקן GMP, לאחר שחיידקי סלמונלה נמצאו בדגני הבוקר של החברה.

מה יכול להשתבש אם לא שומרים על הסטנדרטים
מיותר לציין כמה חשוב לשמור על בריאות הלקוחות.

אבל גם אם נהיה לרגע יותר מרוכזים בעצמנו, נבין שסגירה של המפעל ו/או פרסום שלילי מאוד בתקשורת הארצית הם הרסניים בעבורו, כמו שקורה אחת לכמה זמן בדבר סדרה של מוצרים שאינם ראויים למאכל, אך כן מגיעים לצערנו למדף (זוכרים את פרשת רמדיה הידועה לשמצה?).

מפעל שאינו מנקה, מלכלך את התדמית שלו ופוגע בה לעד, חושף את עצמו לתביעות ייצוגיות ומשפטיות קשות וחקירות קפדניות של גורמי החוק במדינה.

כמובן שמצד שני, מוצרים איכותיים יקבלו חשיפה חיובית, יצברו לחברה ולמפעל מוניטין טוב ויגרמו לשביעות רצון בקרב קהל הלקוחות.

ניקיון מפעלים

דברים שכיחים שמתרחשים למרות שאסור שיתרחשו

לא חסרים מקרים מהשנים האחרונות בישראל, של חשיפות תקשורתיות נרחבות שזכו לתהודה ארצית, בדבר חומרים שנמצאו במזון שכבר נרכש על ידי קהל הצרכנים.

מקרים קיצוניים כוללים צואת יונים, חיידקים מסוכנים כחיידקי סלמונלה שעליהם כולם כבר שמעו, חיידקי קמפילובקטר שאותרו, פרשת הסיליקון בחלב, כספית ומתכות אחרות בדגים, כמות גבוהה של ארסן באורז, שאריות חומרי הדברה במזון – ועוד אינספור מקרים של רכיבים רעילים שנמצאו בגלל אי עמידה בתקנים ובסטנדרטים של בריאות, ניקיון, סטריליות ויצור תקין.

על מה יש להקפיד בראש ובראשונה כשמדובר בניקיון המפעל?

תהליכי היצור והעבודה במפעל חייבים להיות תחת ביקורת מתמדת של גורמים שונים בתוך המפעל, מרמת העובד הזוטר ועד לרמת המנהל הבכיר.

כל פעילות צריכה להיות מבוקרת חדשות לבקרים.

יש לשמור על עקביות בעבודה ובעמידה בתקנים, על התאמה של עובדי המפעל לשינויים האפשריים בתהליכי יצורי המזון, להכשיר עובדים חדשים בדבר התקנות ההכרחיות והנהלים הבסיסיים. כל שינוי בתהליך חייב לעבור ביקורת ולוודא שהוא עומד בכלל התקנות והדרישות הבריאותיות. אם העובד לא מספיק מיומן ואינו בקיא בדרישות, האשמה היא של המפעל. בנוסף, אי ידיעת החוק כמובן שאינה פוטרת את המפעל מעונש.

מומלץ בנוסף לתעד את כל פעילות המפעל, ובפרט את התהליכים הקריטיים לבריאות הצרכן, באופן ברור וזמין לבדיקה.
בכל מצב בו קיים סיכוי לסיכון בלתי מכוון של הלקוח, על המפעל לדווח למשרד הבריאות ולדאוג להסרה של המוצרים מהמדף.

כמובן שעדיף מראש למנוע את יציאתם מהמפעל ולהקדים תרופה למכה. הרעיון הוא תמיד להקפיד על הפתגם: "איזהו חכם? הרואה את הנולד". כל טעות יכולה לעלות בחיים, ולאחר שהמפעל עלה עליה, עליו לבצע בקרת נזקים, להפיק לקחים חשובים ולדאוג שלא תתרחש הישנות של הטעויות בעתיד.

ניקיון מפעלי מזון

החזקת צוות עובדים מיומן שיהיה אחראי רק על הניקיון

עסק רציני צריך להחזיק עובד או צוות עובדים לביצוע ובקרה של כל תהליך נפרד.

זה נכון עשרות מונים למפעל בינוני או גדול שמייצר מוצרים רגישים לכלל הציבור, צריך לעמוד בבדיקות קפדניות ולשמור על תנאים סטריליים יותר מכל מקום אחר. בדיוק לשם כך, כדאי להחזיק צוות עובדים מיוחד שיהיה אחראי על הניקיון, בהתאם לתקנות GMP או תקנות HACCP, ינקה את המקום ביסודיות, עבד בעבר עם מפעלים דומים, בקיא בכל הנהלים והתקנים (כי הוא עבר הכשרה ארוכה וקפדנית), מכיר את בעלי המפעל ויודע לנקות כל פינה ופינה.

רק כך ניתן לשמר סטנדרטים גבוהים של בריאות וניקיון.

שירותי ניקיון מפעלים וחברות ניקיון מפעלים

קיימות חברות ניקיון מפעלים במשק המספקות שירותי ניקיון ייעודיים למטרות שונות.

קבוצת אופק כוללת 1600 עובדים מנוסים ומספקת מענה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. השירותים שלנו כוללים אחזקת מבנים, שירותי ניקיון ושירותי אבטחה לבתים, לארגונים, למשרדים, לחברות ולמפעלים. כשזה מגיע לשירותי ניקיון מפעלים, כמות הלקוחות המרוצים מכל רמות המשק ומגזרי המשק ושנות הניסיון שלנו מדברים בעד עצמם. אנו מפעילים צוות מנקים מקצועי המתמחה בניקוי מפעלים ופעילים באזורי התעשייה הראשיים בישראל כגון אזורי התעשייה בערים יבנה, רחובות, אשדוד, אשקלון ,באר שבע, ראשון לציון ועוד.

אנחנו מאמינים בשירות לקוחות מהיר ואישי, תפירת תוכנית עבודה שמתאימה בדיוק לצרכים של הלקוח וסיפוק שירותים ברמה הגבוהה והפרפקציוניסטית ביותר. חברת אופק סיפקה ועודה מספקת שירותי ניקיון מפעלים לחברות ומוסדות גדולים בארץ.

נדאג שהמפעל ופסי הייצור יהיו מצוחצחים, יעמדו בכל התקנים והתקנות, יעברו בדיקות של משרד הבריאות בקלות וללא חשש.