מתי סביר שנזדקק לשרותיהן של חברות ניקיון לבתים או למשרדים? מהו סל מוצרים ושרותים טיפוסי של חברות ניקיון?

שירותי ניקיון שמוצעים למגזר הפרטי על ידי חברות ניקיון, שמורים ברוב המקרים לאירועים חד פעמיים, שחלק מהם נפרט כאן. במקרים אחרים ולניקיון שוטף, משתמשים ברוב המקרים בעוזרות בית או עובדי משק בית קבועים.

אם החלטתם להשתמש בעוזרת בית, עדיין תצטרכו חברת ניקיון למשימות ולצרכים הבאים:

 ניקיון לאחר שיפוץ

מעטות העוזרות שיכולות לנקות בית או דירה לאחר שיפוץ. תמיד ישנן שאריות שונות של חומרי בניין, צבעים ובטון שיש להסיר בשימוש בחומרים מיוחדים או ציוד ניקיון מיוחד. חברות ניקיון שמתמחות בניקוי לאחר שיפוץ או לפחות מציעות את שירותי הניקיון האלה, מצוידות בציוד הדרוש ויכולות לבצע את העבודה.

ניקיון בית חדש לפני מסירה

כל דירה או בית שמקבלים מקבלן או מיד שניה, צריכים ניקוי יסודי. כמו לאחר שיפוץ, עדיין נשארות בדירה מקבלן שאריות של חומרי בניין שונים, אפילו אם הדירה עברה ניקוי. כיון שדירה חדשה עוברת ניקוי, את השאריות האלה אפשר לרוב לנקות ידנית, ללא חומרים או ציוד מיוחד, אבל רצוי בכל זאת לבצע נקיון יסודי מסיבה פשוטה: נקיון על ידי חברת נקיון משמש גם לאיתור פגמים ונזקים ומקומות חולשה בצביעה, משקופים ונקודות נוספות.

ניקיון בתים לאחר שריפה

אחד האירועים הקשים ביותר היא שריפה בבית. גם השריפה הקלה ביות משאירה אחריה הרבה פיח, שאריות של חומרי כיבוי ועוד. "שואב אבק" לא יספיק כאן, ולמעשה גם בין חברות הניקיון ושירותי הניקיון ישנן חברות רבות שלא מבצעות ניקוי אחרי שריפה. יש למצוא חברות בעלות נסיון בתחום והסכמים מתאימים עם חברות הביטוח.

ניקיון בתים פרטיים

כבר הזכרנו את הנושא בסעיף קודם: נקיון של בתים פרטיים ודירות על בסיס קבוע על ידי חברת ניקיון נראה לנו אולי פזרני מבחינה כספית, אבל יש לענין הזה יתרונות. נכון, לא תמיד המנקה היא או הוא אותו אדם, אבל מצד שני יש מי שמפקח עליו או עליה מטעם חברת הניקיון ויש למי לבוא בתלונות אם קורה משהו. לפעמים דרוש נקיון יסודי רק אחת לפרק זמן ארוך – פעם בחודש או פעם בתקופה (בעיקר אצל אנשים בודדים או מבוגרים) – ואז חברת ניקיון עשויה להיות האופציה הטובה ביותר.

ניקיון חדרי מדרגות

עדיין לא עברו או חלפו המנקים של חדרי המדרגות מהעולם, אבל בתים משותפים רבים פשוט גדולים וגבוהים מדי לטיפולו של אדם בודד. אם אין לכם חברת אחזקה שמתחזקת את הבניין, כל הסיכויים הם שתזדקקו יותר לחברת ניקיון שתעבוד מול ועד הבית ותעניק לכם שירותי ניקיון של חדרי המדרגות והמעליות.